طراحي سايت | فروشگاه ساز طراحي سايت | فروشگاه ساز .

طراحي سايت | فروشگاه ساز

بررسي جاوا اسكريپت و JQuery در طراحي وب سايت

JQuery را نيز مي توان به صورت كتابخانه اي آماده از جاوا اسكريپت تصور كرد كه براي ساده كردن كدنويسي جاوا اسكريپت در طراحي وب سايت ايجاد شده است. براي استفاده از اين فن آوري شما با مراجعه به وبسايت www.JQuery.com آخرين نسخه موجود را در قالب يك فايل متني با پسوند j5.دانلود و به صفحه وب خود اضافه مي كنيد. سپس با به كارگيري متدهاي JQuery كه با استفاده از جاوا اسكريپت نوشته شده مي توانيد به سادگي، جلوه هاي بصري زيبا و پيچيده اي را به وب سايت خود اضافه نماييد.

 
 Image result for javascript

احتمالا نمونه اي از كاربرد JQuery را در وب سايت هاي ارايه دهنده تصاوير مشاهده كرده ايد كه با كليك روي تصوير كوچك، پيش نمايش آن درون صفحه نشان داده مي شود و پس زمينه صفحه تيره يا مات مي گردد. در واقع اين كار با استفاده از كدهاي جاوا اسكريپت انجام مي شود كه روش دشوار آن، نگارش كامل كد و روش ساده تر استفاده از كتابخانه آماده و متدهاي JQuery است.

افزودن اسكريپت به صفحه HTML

كدهاي جاوا اسكريپت را مي توان به دو صورت درون صفحات وب سايت گنجانيد. روش اول اين است كه اسكريپت ها را مستقيما درون كدهاي HTML بنويسيد. در روش دوم كه متداول تر و اصولي تر است، كدها درون يك فايل متني با پسوند دل نوشته مي شوند و سپس درون صفحه موردنظر به اين فايل ارجاع داده ميشود دقيقا مانند كاري كه در هنگام استفاده از فايل هاي CSS فراگرفتيد)
فعلا در ابتداي كار، با روش اول يعني گنجاندن كدهاي جاوا اسكريپت در ميان كدهاي HTML أثنا خواهيد شد. در اين روش بايد به نحوي اسكريپت ها را از ساير كدها جدا كنيد. براي انجام اين كار لازم است اسكريپت ها را درون برچسب < cript> < script > قرار دهيد. از آنجا كه علاوه بر جاوا اسكريپت، اسكرپيت هاي ديگري نظير VBScript هم وجود دارد كه مي توان درون كدهاي HTML جاي داد. بايد با مقداردهي مشخصه type معين نماييد كه از چه نوع اسكريپتي استفاده شده است. براي به كارگيري جاوا اسكريپت بايد مشخصه type را با مقدار  ” text/ javascript ” مقدار دهي كنيد.

 


برچسب: بررسي جاوا اسكريپت و JQuery در طراحي وب سايت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۴:۱۳ توسط:قانميلن موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :